maanantai 21. syyskuuta 2015

Toinen treeniviikko kesätauon jälkeen


Vähä tuo Viivi niinku minä koko kesän...
 
Pakko oli kiskasta ittesä ja tehä äkkilähtö töitten jälkeen kuntosalille. Suunnittelin tämän jo eilen valamiiksi ja tsemppasin itteni. Pakkasin laukun valamiiksi. Töitten jäläkeen kipasin kiireesti salille ja siellä oli pari lukiolaistyttöä, kattovat varmaan, että mitähän tuo täti tänne. Ei vaitiskaa, eivät varmaanaan aatelleet niin, vaan: "Ompas kiva kun tänne eksyy muitakin"
No, joka tappauksessa hyppäsin juoksumatolle ja aloin hölökytellä mahollisimman rauhallisesti, sillä edellisestä lönkyttelystä on aikaa. Takkailin matkantekoa sykemittarista, jonka olin kietonut ympärilleni puhuhuoneessa. Alakumatkasta pohkeet olivat tönkit mutta päätin, etten periksi anna. Puoli tuntia sitten siinä vierähti ihan kivasti. Pohkeetkin sulivat ensimmäisten minnuuttien aikana.

Alako ovesta lappamaan kansalaisopiston kuntosaliporukkaa, johon minäkin kuulun ja siinä vierähti tunteroinen kuntosalitreeneissä. Enpäs äkkiseltään muista milloin ois noin hiki valunu! Ja olin tyytyväinen ihteeni sillä olen aloittanut laiskan kesän jäläkeen hyvin tuon liikkumisen suhteen. Viimeviikolla oli neljä tuntia liikuntaa ja tälle viikolle olen suunnitellu saman verran. Minun pittää suunnitellä kalenteriin valmiiksi mitä aijon tehä, muuten en tee mittää. Kun sais tässäkunnon vielä vähän kasvamaan ja muutaman kilon pois niin tyytyväinen oisin.

Vuojen aikana olen lihaskuntoani parantanu roimasti, kävelytesti oli vuosi sitte alle keskirason ja nyt oli reippaasti siinä keskitasolla. Keskiropan teenaus on ykkösenä; vatsa-ja selekälihakset pittää saaha kuntoon kun tuo selän rappeuman kanssa en muuten pärjää. Vuojen aikana selän kivut vähentyny kovasti. Vattaläskejä vois lähteä muutaman sentin eestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti